Thursday, June 2, 2011

malang x ber bau!!!


malang memang x berbau...
kalau malang tue berbau mesti semua nak jauh kan diri dari malang tu kan....
tapi apa kan daya allah dah tentu kan....
pada 17 mei 2011..ingat lagi masa tu cuti hari wesak...
time tu aku kat alamanda....tiba2 adik aku call nangis....
pastu die x cakap pape pun...nape la adik aku nie...aku menolog dalaman.....
pastu kakak aku lak antar msg kat aku "ya,balik cepat"
ishk,lagi la hati x tenang.....
last2 aku call adik aku balik..then die pu citer la.....

" mak kemalangan ya....aku xtau mak macam mana la nie...aku kat rumah..
  mak nak pi umah makcik kat penang...aku xtau mak macam mana...."
  itu jela yang dia cakap sambil nangis2.....

tuhan saja lah yang tau mcam mana perasaan aku....
rasa nak tumbang pun ada, rasa nak pengsan pun ada...aku xde kekuatan nak berdiri...
tapi akhir nya aku kuat kan semangat aku untuk bangun n balik...
sampai kat umah kakak aku ajak balik...
bergegas aku kemas baju..tapi hati ni dah melayang tah ke mana...
walau pun diorang kata mak ok,xserious,tapi aku tetap xtenang selagi x tengok....
tempoh 3 jam lebih balik ke perak rasa bagai 6 jam....
lama nya...tapi bila dah sampai tengok mak mampu tersenyum....
walau pun kepala berjahit sana sini...
tapi aku sangat2 bersyukur allah selamat kan nyawa mak aku....
syukur alhamdulillah.....aku masih ada kesempatan jumpa mak n jaga mak lagi....
walaupun berita kali ni buat aku sangat terkejut n aku rasa nie la hadiah paling menyedih kan yang aku dapat
sempena birthday aku 20 mei baru2 nie....
pape pun aku bersyukur sangat2....mak selamat..alhamdulillah...

2 comments:

ejulz said...

alhamdulillah xde pape.. tu kene yg eksiden aritu ke?

SuTeRa said...

tu la..syukur sangat2....
aah xcdent hari tue....
seb bek mak x teruk...