Thursday, December 29, 2011

Angan-angan dulu.....

saya menyimpan angan-angan nak ke suatu tempat...
angan-angan yang pasti sangat sukar diempuhi....
terutama nya bagi aku yang bergaji kecil....
lama ambil keputusan nak publish angan-angan ni....
terfikir jugak pasti orang akan tertawa kan aku....
setakat gaji pun cukup2 untuk kehidupan seharian...ini kan pula ke sana...
aku nak sangat g ke paris....kota paris...itu angan-angan aku sejak aku kecik lagi...
tapi dalam keadaan aku sekarang...cukup lah aku sekadar mampu jejak kaki ke makkah...
menunai kan haji....itu pun masih perlukan simpanan lagi....

tapi dulu aku penah cakap kat seseorang aku tingin sangat nk ke Paris....
die penah cakap nanti kita p....tapi xtau la bila kan....
dia sekadar menyedapkan hati aku..di samping dia nak aku tersenyum dengan kata-kata dia...
walaupun aku tau nk ke sana amat sukar..sekurang nya dia mampu buat aku hepi....
paris....bile la leyh p ni.....

Friday, December 23, 2011

‎~~~DOA SEORANG KEKASIH~~~



Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan
Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu
Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa
Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai
Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri
Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala.....

Aminnn....

Thursday, December 22, 2011

6 SEBAB BERUNTUNGNYA PEREMPUAN MEMPUNYAI RAHIM


1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi 'kilang
'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah
anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati
tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang
lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib
baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..

3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia
mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh
dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi
kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali
Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap
mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga..Untuk orang kafir dia
tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.

4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh
kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-
dosa suami dia tak tanggung.

5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat
dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan
suaminya yang tak disedari.. Bila dia lihat suaminya tengah
terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa
suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk
lepas masuk syurga. Didunia lagi, kalau suami dalam
kesusahan isteri boleh bantu tambah
lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut
selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra
ini.

6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat
didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri
yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan
dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua
wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka
denganNya. Dan semua lelaki fahami hati
naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA.......

Friday, December 9, 2011

Lagi produk unsur BABI....


Melalui surat daripada JAKIM yang bertarikh 31 OKTOBER 2011....
kedua-dua produk makanan tersebut HARAM dimakan oleh orang yang berAGAMA ISLAM...
kedua-dua produk tersebut telah dikesan mengandungi DNA Babi....oleh jabatan Kimia Malaysia....
sekarang ni dah semakin banyak produk makanan yang ada unsur-unsur babi ni....
semoga aku di jauh kan....

Wednesday, December 7, 2011

"JOM TAMBAH FOLLOWER"


pagi-pagi lagi dah jalan-jalan tgk blog orang....
lepas tu ternampak segmen ni...
wahhh....memang bagai kan mengantuk disorongkan bantal sungguh...
mana tidak nyer aku memang tercari-cari segmen nie...
sebab tengok la followers aku kat atas tu..bape kerat jer.....
nak follower ramai-ramai....
boleh kawan ngan ramai-ramai kawan.....
sape2 yang teringin sangat macam aku ni nak masuk segmen ni...
meh la ke blog lulu-pages

Tuesday, December 6, 2011

Kelalaian kafe yg x bertanggung jawab...

Hari ni nak share 1 kejadian yang mengotorkan serta menjijik kan yang
dah berlaku kat sebuah kafe di sebuah kementerian....
aku xtahu sangat pasal cerita nie....tapi dari emel dan khabar soksek2 orang sekeliling...
perkara ni berat..mana tidak nyer..kebersihan dalam makanan kita....
kalo makanan kita x bersih..boleh mengundangkan penyakit...
lagi pun dalam islam pun menitik berat kan bab2 kebersihan nie....
berharap pihak sewajar nya ambil tindakan apa yang dah jadi....
takut lebih ramai yang terkena dengan isu "air teh ulat ni"
persoalan nya di sini......macam mana ulat tu bole ada kat air tu???
pasti air lebihan semalam or 2 hari lepas pe yang di jual balik.....
(andaian aku la)
tapi benda ni xsewajar nya jadi macam nie....
harap kementerian tersebut ambil tindakan sebaik mungkin....
ini bukan saja imej kafe tersebut, tapi pasti nya imej kementerian tersebut juga akan terjejas....
so,pada semua orang..berhati-hati sebelum minum or makan.....
takut ada ulat lak nanti....
mintak dijauhkan aku terkena ulat-ulat nie.....
x caye??? aku ade bukti.....





ulat kecik-kecik kadang2 buat kita x perasan itu ulat....
hati-hati yer kawan-kawan...

Monday, December 5, 2011

Segelas air kosong 60-80 sen...


KUALA LUMPUR: Tindakan pengusaha restoran yang mengenakan caj tinggi terhadap segelas air kosong di beberapa restoran di ibu negara, nyata menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan pelanggan. 

Caj air kosong antara 60 hingga 80 sen yang dikenakan ke atas pelanggan disifatkan sebagai melampau dan tidak masuk akal jika dibandingkan dengan kos sebenar penyediaan minuman terbabit.


Baca selanjut nya di BERITA HARIAN ONLINE,,,

Tuesday, November 29, 2011

dapat jugak p kenduri...

mukadimah nyer untuk hari ini adalah saya happy dapat balik kampong
baru-baru ni aku berjaya jugak balik kampong walaupun
kerja sabtu n isnin.....
kekecewaan xdapat g kenduri di kampong nenda tercinta pada hari sabtu
terubat bila dapat g kenduri belah pengantin lelaki....
so xde pape nak cakap detail pun.....
meh la usha2 gambar gi kenduri ....
sonok gi kenduri orang jela..kenduri sendiri belum pasti lagi....
seru masih belum sampai...
selamat pengantin baru kak mahani & abang rizal.....

pengantin serba ijau..semoga berkekalan hingga akhir hayat...

kak mona n mak masa time makan beradap.....aku lak kena layan si hana...

cik yaya mula nak bergambar...mak muka dah penat....

kak mona yg still vogue walaupun dah ada anak 2...


yaya and hana....

hana kuat makan kek....

protess

and lastly tuan punya blog....
keseluruhannya saya happy balik kampong kali nie..sebab dapat jugak g kenduri..hehehe

Saturday, November 26, 2011

3 soalan yg tidak perlu ditanya kepada wanita bujang


Bila anda mahu berkahwin?- Tidak kira samaada mereka sedang dalam perhubungan atau tidak, soalan ini sebenarnya tidak perlu ditanya. Wanita amat membenci soalan ini. Kerana jawapannya tetap akan sama, mereka tidak tahu! Jika mereka sudah ada kekasih sekalipun, mereka masih tidak tahu bila lelaki tersebut akan melamar mereka atau adakah perhubungan mereka akan terus kekal atau tidak. Berhenti menanyakan soalan yang mengganggu pemikiran mereka.
Adakah anda sedang bercinta?- Sebenarnya soalan ini adalah berbentuk peribadi dan tidak perlu ditanya. Mereka akan dengan sendiri menceritakan pada anda apabila mereka rasakan sudah betul-betul bersedia.
Adakah anda ingin berkenalan dengan kawan saya?- Sembilan daripada sepuluh wanita menyatakan mereka tidak suka untuk keluar dengan orang yang tidak dikenali. Mereka menghargai niat baik anda untuk membantu mereka mencari pasangan. Tetapi hakikatnya mereka tidak suka. Biarlah mereka sendiri yang membuat pilihan. Ia juga berkemungkinan akan menyebabkan mereka beranggapan bahawa anda tidak yakin terhadap kemampuan mencari pasangamereka sendiri untuk mencari pasangan

Wednesday, November 23, 2011

I can't smile without You....



You know I Can't Smile Without You,
I Can't Smile Without You,
I can't laugh
and I can't sing,
I'm findin' it hard to do anything. 


You see, I feel sad when you're sad,
I feel glad when you're glad,
If You only knew what I'm go ing through,
I just Can't Smile Without You. 


You came along just like a song
and brightened my day,
Who'd've believe that you were part of a dream
Now it all seems light years away. 


And now you know I Can't Smile WIthout You,
I Can't Smile Without You,
I can't laugh and I can't sing,
I'm finding it hard to do anything.


You see, I feel sad when you're sad,
I feel glad when you're glad,
If you only knew what I"m going through,
I just can't smile. 


Now some people sa y happiness takes so very long to find.
Well I'm finding it hard leaving your love behind me.
And you see,
I Can't Smile Without You,
I Can't Smile Without You,
I can't laugh
and I can't sing,
I'm findin' it hard to do anything. 


Y ou see, I feel sad when you're sad,
I feel glad when you're glad,
If You only knew what I'm going through,
I just Can't Smile Without You


...For someone...

Thursday, November 17, 2011

Konvo my lil gurlz....

selamat berhari khamis...
akhir nya perasaan nak menulis blog tercapai jugak semenjak ada kerja
nak kata busy tu x la...tapi kerja sentiasa ada dan bertimbun-timbun....
hari ni tengok blog2 semua update pasal konvo....ok aku pun nak update pasal konvo anak aku....
konvo tu masa 14 November 2011 bersamaan hari isnin...
dan kebetulan lak hari tu aku cuti..saje2 cuti...xsangka lak ade konvo....
xsia-sia aku balik kampung time tu..hehehehe,,...
meh layan anak aku nyer gambo konvo...
Nur Fatihah Farhana bt Mohd Afzanezal....

muka masam jer....padahal dia xdak mood kena snap gambaq dlm paksaan...

kecik sungguh ini budak....

semua comei-comei belaka

baling topi tu......hehehhe..

last2 senyum jugak..tapi siap bersyarat "jgn bagi mama tgk gambaq kakak"...hehehe
sesungguh nyer mula2 masam jer muka dia..pas balik dok dalam kereta....
sonok sakan dia...siap pesan lagi kat aku....
"Yaya taun depan konvo kakak yaya mai tau"
dia seronok la tue...hehehehe....
walaupun bukan anak kandung aku..tapi dia tetap anak buah aku....
darah daging aku..hehehe....
tahniah kakak..taun depan kakak konvo Pra Sekolah lagi sekali...hehehehe.....
jangan malas-malas pi sekolah....

Thursday, November 10, 2011

mimpi bukan realiti...

10 november 2011 bersamaan 14 zulhijjah 1433H.....
hari ni birthday yang ke 31 abang ipar aku...abang afza....
malam tadi aku mimpi dia...y?? y?? y???
mimpi tu mimpi yang membuat kan hati orang di sekeliling terasa hepi giler...
rasa macam betul pulak mimpi semalam....
dalam mimpi tu aku tengok kakak aku yang paling hepi....
muka dia yang paling bahagia....
tapi apakan daya..itu cuma mimpi....aku bangun tido..tengok kat handphone hari ni birthday abang afza....
apa maksud mimpi aku ni???
dah 2 taun abg afza tinggal kan kami...dah dua tahun kami x dengar dia ketawa..dia marah...
dah 2 tahun dia tinggal kan kami selama-lamanya......
tapi sejak sebulan dua ni kami jumpa orang serupa dengan abg afza.....
muka dia sama (walaupun abg afza lagi hensem n lagi putih)
cara cakap dia sama,nada suara,gelak tawa sama je....
mungkin dia bukan orang yang sama macam abg afza....tapi dia umpama abg afza....
Cman....ye kau Cman.....kau umpama abg afza.....
bayang-bayang abang afza ada kat Cman.....
tapi xde sape pun bole jadi abg afza....sebab abg afza sangat baik....
susah nak cari orang mcm abg afza...
abg afza buat kami adik2 dia x macam adik ipar dia...tapi mcm adik dia sendiri...
sempena Hari Lahir abg afza hari ni..sape-sape yang baca entry ni...
aku mohon sedekah kan AL-FATIHAH untuk arwah abg afzanezal....
aku xmintak anda guna kan wang ringgit untuk hadiah kan sempena hari nie....
cukup lah hadiahkan surah AL-FATIHAH.....
syukran yazilan kawan-kawan.....

Friday, November 4, 2011

Puasa hari Arafah (9 Zulhijjah) | kenangan ABAH


Hari ni dah 8 ZULHIJJAH 1433H..
bermaksud esok 9 ZULHIJJAH 1433H..
esok disunatkan kita berpuasa tau kawan2....
 Disunatkan kepada orang yang tidak melakukan ibadah haji.
FADHILATNYA sangat besar sebagaimana yang dijelaskan menerusi hadith daripada Abi Qatadah r.a. ujarnya Rasullulah s.a.w. telah ditanya oleh sahabat mengenai puasa hari Arafah, sabdanya bermaksud :

           " Ia menghapus dosa setahun yang lalu dan tahun-tahun kemudiannya."

(Riwayatkan oleh Muslim dan Al-Turmuzi)

Menerusi hadith daripada Abi Qatadah r.a. juga bahawa Rasullulah s.a.w. bersabda yang bermaksud :

          "Puasa pada hari arafah itu menghapuskan dosa 2 tahun yang lalu dan tahun yang akan     datang."

(Diriwayatkan oleh Muslim)
kenapa da title kenangan abah???
sebelum abah pergi tinggal kan kami buat selama-lamanya...
aku ingat lagi kami sibuk buat persiapan raya..ajak abah makan rupanya abah berpuasa...
PUASA 9 ZULHIJJAH....dan seminggu selepas tu abah pergi dan x kembali lagi sampai sekarang...
sejak pada hari tu bila sehari sebelum raya pasti aku ingat abah...
dan baru aku tahu maksud sebenar fadhilat puasa sunat tersebut....
ayuh kawan-kawan kita berpuasa esok hari....
yang buruk itu datang daripada kita manusia yang serba kekurangan
yang baik itu datang dari ALLAH.....
selagi kita mampu beramal....mari kita beramal ke jalan allah.....

Pencarian Blog Follower Bawah 500...

sape-sape yang  tengok kat blog anda tu follower masih lagi kurang 
pada 500 orang...y not korang join je segmen nie....
selain menambah follower...boleh jugak kite kenal ramai lagi para2 blogger nie...
selain tu leh jugak baca entri-entri diorang di kala kita kebosanan...

Tarikh tutup : 11 NOVEMBER 2011, jam  2.00 petang 


sape2 yang nak join sila ke blog genkcorner

Thursday, November 3, 2011

BLACK??!!!

 Black....
Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
Yang tak bisa disentuh
Namun hanya boleh dipandang
Ingin sekali ku sentuh
Ingin jua ku memiliki
Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti
Kini telahku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri

Seandai kau tahu
Apa yang ku mahu
Mahukah dirimu tuk mendekatiku
Dan aku tak bisa memaksa dirimu
Walau dalam tidur
Ku kan menantimu hingga akhir nanti
Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti
Kini tlahku sadari
Mimpiku tak bererti sendiri



.
xsemesti nya itam itu xsweet k.....

Wednesday, November 2, 2011

Bukan mudah untuk melafaz kan sesuatu yang sangat menyedihkan...
aku xmampu nak luahkan..
aku malu dan segan bila orang tahu...
tapi apa daya aku untuk tempuhi sorang2 benda nie....
aku x termampu nak tanggung benda sorang2...
tak termampu aku nak buat semua nie..........

Thursday, October 27, 2011

tepuk dada tanya iman....

aku pelik dan sekarang aku wat-wat berani tulis kat fb pasal ni...
ini komen rakan2 aku....
apa komen anda???
sebab dah banyak kali aku dengar cerita pompuan wat gini..xmalu kah mereka???


Perlu ke kalo kita nak dia jadi pakwe kita sampai kene kata kita dah terlanjur??
hurm,sanggup memalukan maruah sendiri...manusia..manusia..
xmalu sungguh...
 ·  · about an hour ago near Kuala Lumpur

    • Puteri Izyan die nk ckp trlnjur mncintai dirinya kott,,,hahah
      about an hour ago ·  ·  2 people

    • Khairul Nizam cinta lebih ke duniawi bebranding ukhrawi memang mcm 2.. Dunia Akhir Zaman ..
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Shahir Hir Ibarat membuka pekung di dada..
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Muhd Rashid Perlu ke kalo kita nak dia jadi pakwe kita sampai kene kata kita dah terlanjur??
      hurm,sanggup memalukan maruah sendiri...manusia..manusia..
      xmalu sungguh...

      about an hour ago ·  ·  3 people

    • Maziah Zainudin untuk dicintai tak perlu sampai cakap mcm tu...tu memalukan dirisendiri namanya....cinta perlukan keikhlasan dan ketulusan... tak perlu menjatuhkan maruah diri sendiri...jika ditakdirkan dia jodoh kita... tak perlu kita mengaibkan diri......... believe ur self...
      about an hour ago ·  ·  2 people

    • Maziah Zainudin untuk dicintai..tidak perlu smapi cakap mcm tu.... tu namanya memalukan diri sendiri... menyintai seseorang perlu keikhlasan... bukan menjatuhkan maruah sendiri....
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Cik Yaya Zainudin Puteri Izyan:mmungkin la kot terlanjur mencintai mu..hehehe
      Khairul Nizam:bukan pe dah bnyak kali dengar cerita kawan2 kisah mcm nie..malu la...
      Shahir Hir:pe maksud nyer??
      Maziah Zainudin:hari ni aku dengaq lagi cerita jenis2 terlanjur coz sebab berebut laki..malu dgn jantina sendiri..

      about an hour ago · 

    • Khairul Nizam seperti yg aku katakan C.I.N.T.A ada 4 perkara
      1= cinta Kepada ALLAH
      2= cINTA kEPADA rASUL
      3= cINTA kEPADA iBUbAPA
      4= cINTA kEPADA dIRI sENDRI
      5=Barulah cinta pada pasangan
      Tengoklah dunia skrg perkara ke-5 yg jd no 1 itulah ada yg sanggup mati demi kekasih, tergadai body demi kekasih, tidak bercinta atas landasan yg betol yg dituntut syarak

      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Shahir Hir Bgtau keaiban diri kat org..
      about an hour ago · 

    • Cik Yaya Zainudin Khairul Nizam:semoga di jauh kan la....thnx atas share di atas...
      Shahir Hir: owh yeke???soheh dah pandai ber peribahasa la skrg..

      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Shahir Hir Hehehehe besa jer..ahak!
      about an hour ago · 

    • Cik Yaya Zainudin Shahir Hir:sejak dah pandai tiru dp org ni....dah pandai ye sekarang
      about an hour ago · 

    • Shahir Hir Hahaha jgn le ckp tiru..mlu le tman..huhuhu
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Cik Yaya Zainudin eleleh malu lak die...
      54 minutes ago · 

    • Shahir Hir Hahahaha
      33 minutes ago ·