Thursday, November 10, 2011

mimpi bukan realiti...

10 november 2011 bersamaan 14 zulhijjah 1433H.....
hari ni birthday yang ke 31 abang ipar aku...abang afza....
malam tadi aku mimpi dia...y?? y?? y???
mimpi tu mimpi yang membuat kan hati orang di sekeliling terasa hepi giler...
rasa macam betul pulak mimpi semalam....
dalam mimpi tu aku tengok kakak aku yang paling hepi....
muka dia yang paling bahagia....
tapi apakan daya..itu cuma mimpi....aku bangun tido..tengok kat handphone hari ni birthday abang afza....
apa maksud mimpi aku ni???
dah 2 taun abg afza tinggal kan kami...dah dua tahun kami x dengar dia ketawa..dia marah...
dah 2 tahun dia tinggal kan kami selama-lamanya......
tapi sejak sebulan dua ni kami jumpa orang serupa dengan abg afza.....
muka dia sama (walaupun abg afza lagi hensem n lagi putih)
cara cakap dia sama,nada suara,gelak tawa sama je....
mungkin dia bukan orang yang sama macam abg afza....tapi dia umpama abg afza....
Cman....ye kau Cman.....kau umpama abg afza.....
bayang-bayang abang afza ada kat Cman.....
tapi xde sape pun bole jadi abg afza....sebab abg afza sangat baik....
susah nak cari orang mcm abg afza...
abg afza buat kami adik2 dia x macam adik ipar dia...tapi mcm adik dia sendiri...
sempena Hari Lahir abg afza hari ni..sape-sape yang baca entry ni...
aku mohon sedekah kan AL-FATIHAH untuk arwah abg afzanezal....
aku xmintak anda guna kan wang ringgit untuk hadiah kan sempena hari nie....
cukup lah hadiahkan surah AL-FATIHAH.....
syukran yazilan kawan-kawan.....

4 comments:

Jilah said...

alfatihah...
ari ni besday fatin gak... :(

YaYa said...

lorh yeke hari bsday fatin....
hehhehehehe....

Rohan said...

Al-Fatihah....Moga Allah S.W.T Meletakkan disisinya dan tempat Orang2 yang Beriman....amin..

Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,“Jika seseorang meninggal dunia, maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara (yaitu): sedekah jariyah, ilmu yang dimanfaatkan, atau do’a anak yang sholeh” (HR. Muslim no. 1631).

YaYa said...

tq rohan....
for ur information...