Welcome

Thursday, May 26, 2011

panggilan untuk aku!!!

hari nie mood malas....
tapi malas2 pun nak jugak tulis kat blog...
huuu..walaupun aku ni bukan lah blogger yang tegar tapi boleh la kan...
nak gak tulis...bosan2 leh baca balik kan...hehehehe
hari ni nak share ngan kawan2 pasal nickname@nama samaran ...
xde la nickname sangat pun...tapi ok la tue kan..hehehehe ^_^
abah bagi nama aku sedap komain...
nadia hakimah yang membawa maksud "sebutan yang adil dan bijaksana"
tapi aku ni xde pun orang panggil...nadia hakimah....dah banyak di tukar kan....
cuma dulu je masa sekolah menengah ada sorang ustazah tu panggil aku dengan nama penuh...huhuhu...
antara nama2 yang orang dok panggil aku lagi :

kakya...
kakya nie wujud masa aku baru dapat adik..time aku dapat adik,aku baru 2taun....
memandangkan adik aku xpandai nak sebut "kak nadia" so pada dia panggil aku "tak naya" 
family aku tukar la dengan nama "kakya"
dulu malu gak orang panggil aku kakya..at last aku rasa sweet sangat nama tue....
walaupun all of my family panggil aku kakya....ada gak pandai memendik kan nama aku....
jadi "ya" jer....kalau mak aku panggil aku.....
mummy: " ya, ang kat mana???mai turun sat!!!!"
aku :"ya,kakya nak turun la nie..."
kadang2 org yang dengar tu rasa komfius jer....ya membawa maksud nama aku dan ya sebagai mengiyakan...huhuhu....

yaya...
dah nama kakya...jadi lak yaya...
yaya nie macam panggilan manja sikit kot...hahahaha...
aku dapat nama nie dari anak buah aku...dulu dah suh panggil makcik..tapi apa kan daya
dia dok dengar mama dia panggil aku "ya"...
budak2 kan cepat ingat...so dia dok panggil la aku yaya...sampai adik2 dia pun dok panggil aku yaya...
aku suka orang panggil aku yaya...nampak mcm org take care kat  aku....namapak mcm orang sayang lebih kat aku..yeke??yela kot...huhuhu
dari mula anak buah aku panggil yaya..sampai sekarang ada jugak kwn2 aku panggil aku yaya...
heheheehe...sweeeeeettttttt.....

nad...
nama nad ni bese la kan..time sekolah menengah dulu....semua orang memendek kan nama...
tapi bukan kita mintak..orang yang panggil..so melekat la nama nad tue.....sampai la sekarang...
tapi kawan2 kat sekolah rendah panggil aku nadia...simple...macam cikgu2 selalu panggil....
tapi ok la kot,aku selesa jer...hehehehe....

dya...
mana mai pulak nama dya nie kan.....
hhaaahahaha...mula wujud masa aku g umah kakak aku kat penang...
then masa tue dok form 4 lagi...saja la kan cuti sekolah...p la teman kakak2....hahahaha...
pastu macam mana lak aku leh kenal ngan sorang mamat nie...
mamat tue dia pekerja bawahan abang ipar aku....
memandang kan company sendiri, dan abang ipar aku nie baik sangat ngan pekerja dia tu..selalu la jumpa
sebab pekerja dia selalu p rumah..abg ipar aku kenal2 kan..kami pun kawan...dia xnak panggil aku nad..dia panggil aku dya...dia kata nad mcm nama lelaki..dya nampak mcm sweeeetttt....walaupun aku dah lama xcontact dia,tapi ada lagi orang panggil dya kat aku..sedara aku la..mengada2....

nanad...
dah nad,dya..ni mai lak nanad....
nanad ni wujud bila aku dah mula keje....almaklum lah....
hampir setiap masa aku kat office jer....so macam rapat la sikit ngan kakak2 office aku tue...
mungkin dari nad...di tambah lagi huruf "n" "a"...jadi la nanad....
hampir 1 office panggil aku nanad...terasa macam budak xcukup umur lak...
mungkin sebab aku paling muda kat office tu dapat nama mcm nama kanal2 ribena....
tapi xpe..aku selesa jer...sampai ade yg terikut2 panggil aku nanad....
walaupun jauh n jarang jumpa aku...hahaha....

princess...
haaaa,jangan xtau ada jugak orang panggil aku princess a.k.a puteri...
hahahaha..gila..aku nie saje je main2...
dulu2 minat nak jadi princess.....dalam fairy tale tue...
tapi aku x sangka lak ada yang panggil aku puteri...
aku actually x bape suka sangat orang panggil aku puteri or princess....
tah la..xselesa kot....rapi kadang2 terima jer...huhuhuhu....


walau apapun nama diberi..ada maksud atau tidak....
kita kena la kawal tingkah laku kita..cuba untuk jadi lebih dewasa....
dan seorang yang tabah....sebab...

Al Khawarizmi,seorang ahli Matematik Islam ditanya tentang wanita terbaik ;
Dia menjawab :
Jika wanita solehah dan beragama = 1
Jika dia cantik; tambah 0 kepada 1 =10
Jika dia kaya ; tambah lagi 0 = 100
Dan jika dia dari keluarga baik-baik ; tambah lagi 0 = 1000
Tetapi jika yang "1" tiada...maka...tiada apa yang tersisa pada wanita tersebut kecuali sekelompok "0
"


rasa nyer setakat nie jela kot nak share dan tulis...kadang2 mood nie datang nak menulis...kadang2 malas sangat....mood itu penting ok untuk kehidupan seharian kita....
hehehehhee...

No comments: