Thursday, February 24, 2011

Kesedaran dalam diri....

dari entri kak ziela yang bertajuk REZEKI yaya mula berfikir tentang rezeki jugak...
ya memang betul rezeki ada di mana2...
dan kalau kita x cari rezeki x kan datang bergolek...
hidup aku ni bagaikan
"kita minta rama-rama,tapi allah kasi ulat beluncas"
allah xpernah bagi direct kat yaya....
dia kasi bila yaya mohon,tapi yaya perlu berusaha lebih untuk semua tu...
ya,alllah tu maha kuasa....subahanallah.....
sekarang yaya di beri sedikit rezeki dari maha pencipta....
sangat bersyukur....
ok,hari ni yaya ada 1 cerita :


"yaya sekarang bekerja,xmacam kawan2 seangkatan...diorang 
masih melanjutkan pelajaran...keje pada usia muda amat mencabar...
tambah2 bila mula pegang duit,jiwa remaja kadang2 x pandai simpan duit...
tapi kalau pergi mana2 ada orang mintak sedekah walau pun yaya xdak duit
or cukup2 je duit sampai tunggu gaji...yaya tetap akan kasi...semoga ringan kan 
hidup diorang (bukan nak bangga tapi berkongsi)
dan pada bulan ni...yaya selalu ke pasar malam kat serdang
yaya beli makanan,memang banyak orang minta sedekah....
ada yg yaya rasa tipu pun ada....ada yg menyayat hati...
yaya ikut kata hati kalo yaya rasa org tu btul2 susah.yaya kasi la....
secara ikhlas...walaupun time tu yaya ada rm11 jer dalam dompet....
selepas beberapa hari
tiba hari gaji......hari ni la 24 februari 2011....
yaya sangat bersyukur kerna tengok slip gaji ada duit yang masuk yg x di sangka2...
alhamdulillah yaya dapat duit gaji tertunggak...
hari tu yaya dah dapat so x yakin la ade lagi...memang rezreki yaya bulan ni....
sebab tu yaya yakin...
"sedikit kita bersedekah,allah balas kat kita dengan banyak"
alhamdulillah.....
syukur sangat....dan ingat lah....
xsalah kita melabur sedikit wang kepada orang susah....
kerna ada habuan dari allah kepada hambanya yang melakukan kebaikan...
insyaallah...

♥ u'll.

2 comments:

Jilah said...

tul tu... tak salah menderma... yang penting ikhlas... orang yg terima tu lak, klu dia tipu, tu dia ngan Allah lak... kita dah buat apa yang sepatotnya...

SuTeRa said...

sokong ngan akk....
pas saya dengar citer dr senior sy pasal ikhlas memberi...
sy selalu ingat bnd tu....kita yg memberi niat jela ikhlas n smoga dpt ringan kan beban die..