Monday, October 24, 2011

Takut

gambar sekadar hiasan...


aku xtau nape aku nak menulis sume nie...
kalau ada sape2 nak baca..baca la..kalo xnak pun xpe...
aku juz nak tulis untuk sedap kan hati aku....
aku takut...
dan sangat takut bila jatuh cinta dengan kekasih orang..
sangat takut bila aku mula jatuh cinta dan datang yang mengatakan aku merampas...
susah jadi aku...
sebab aku lebih banyak memikir kan orang lain....mungkin aku suka berkorban untuk orang lain...
aku xsuka orang lain kecewa hanya kerana aku...
aku bukan perosak kasih sayang orang lain...
aku cuma perlukan seorang yang betul2 memahami aku...dan menjadi imam di dalam hidup aku...
cinta jarak jauh??
ade ke??mungkin kalau dulu aku xcaye cinta jarak jauh...bagi aku semua tu tipu belaka..
mitos semata-mata...
tapi sekarang bila kakak sendiri boleh bercinta jarak jauh serta perkahwinan jarak jauh..
Aku mula terfikir sesuatu...mungkin melalui cinta jarak jauh kita boleh menghalang diri kita
dari melakukan perkara2 yg membataskan dalam islam...
tapi sekuat mana dan setabah mana kita mampu untuk mempercayai pasangan kita??
sejauh mana keikhlasan pasangan kita bersama kita??
cari pasangan dekat2???
oh itu tidak sama sekali...sebab aku susah nak rasa selesa bersama makhluk tuhan bernama lelaki..
sekali pandang orang tengok aku macam boleh je....
cuba kasi aku dok berdua...mati kutu orang tu....
aku boleh berkawan dalam kuantiti yang ramai..tapi aku x mampu untuk berkawan untuk berdua...
kalau aku dah biasa n dah mula membicara kan sesuatu yang drastik...
itu memang satu nikmat la..sebab aku boleh terasa selesa dengan anda...
tapi bila lebih banyak benda yang happening je aku bercerita...
itu tanda aku xmampu untuk berkongsi hidup aku dengan kalian....
aku pun xtau nape aku tulis sume ni.....hati mula berbicara kot..huhuhu...
si kecik...si kecik...

2 comments:

Fitri Senin said...

kadang2 bila dah berpasangan pun kita takut apa yang akan berlaku di depan kita..ia datang tanpa di duga..

YaYa said...

jadi pe yang terbaik yer???
hurm...
tunggu je jodoh sampai or sampai mak kata..dik ada org masuk minang..kawen yer??