Welcome

Tuesday, December 31, 2013

CLARITIN (LORATADINE)

Hari ni nak share ubat yang aku selalu ambik setiap hari...ubat ni terkawal..so jangan sesuka hati makan ubat ni yer....walaupun dasarnya kita just tau pasal kebaikan bila kita makan benda ni...kali ni kita tengok plak site effect ubat ni yer...tiap2 hari sebijik masuk dalam badan..so kena lah tau sama tentang ubat ni...

sekadar hiasan

Claritin ( loratadine ) adalah ubat antihistamin yang digunakan untuk merawat gejala-gejala alergi. Claritin boleh didapati sebagai ubat generik , yang dipanggil loratadine . Blok Claritin tindakan histamin , bahan dalam badan yang memulakan tanda-tanda alahan seperti gatal-gatal , bersin , hidung berair, dan ruam kulit alergi. Beberapa kesan sampingan yang biasa Claritin termasuk sakit kepala , mengantuk , keletihan, dan mulut kering.

Claritin boleh didapati sebagai tablet 10 mg, 5 atau 10 mg pesat berpecah belah tablet, kunyah tablet 10 mg, dan sirap (5 mg setiap 5 ml). Claritin diambil sekali sehari. Interaksi dadah mungkin berlaku dengan antibiotik tertentu , ubat-ubatan antikulat, dan asid -mengurangkan dadah. Amaran boleh memohon kepada individu yang mempunyai asma , penyakit buah pinggang, atau penyakit hati. Orang yang mempunyai fenilketonuria ( PKU ) harus mengelakkan jenama tertentu secara lisan berpecah belah tablet yang mungkin mengandungi aspartame. Claritin biasanya dielakkan semasa mengandung dan menyusu. Wanita hamil boleh mengambil Claritin hanya jika ia jelas diperlukan . Ibu-ibu kejururawatan perlu mendapat nasihat doktor sebelum menyusukan. Claritin tidak boleh digunakan pada kanak-kanak berumur kurang daripada 6 tahun kecuali diarahkan oleh doktor. Tablet kunyah tidak boleh digunakan pada kanak-kanak yang lebih muda dari usia 2 tahun kecuali diarahkan oleh doktor pediatrik.

Claritin Kesan sampingan Dadah Pusat kami menyediakan gambaran menyeluruh tentang maklumat ubat boleh didapati di kesan sampingan yang berpotensi apabila mengambil ubat ini.

Ini bukanlah senarai lengkap kesan-kesan sampingan dan lain-lain boleh berlaku. Hubungi doktor anda untuk nasihat perubatan tentang kesan sampingan. Anda boleh melaporkan kesan sampingan kepada FDA pada 1 -800- FDA -1088

sumber : http://www.rxlist.com/claritin-side-effects-drug-center.htm

No comments: