Wednesday, June 6, 2012

terima @ tidak....itu adalah persoalan nya...

hari ni hari yang ke 4 aku kat gopeng, perak....
ok la...walaupun sebelum ni macam2 cerita yang menakutkan aku dapat sebelum datang...
tapi bila kita lalui sendiri baru kita tau....
mungkin yang memenatkan adalah bila kita perlu jalan kaki dan melintas jalan rasa besar kat sini...
bertambah dengan lori2 yang hon kita....bagi aku yang kadang2 melatah ni agak bahaya untuk melintas....syukur setakat ni aku masih selamat dengan berbekalkan pemikiran yang sentiasa positif...
itu pesan mak...
walaupun pada mula nyer mak berat hati nak lepas kan aku kat sini....
maklum la..gopeng ni mcm2 ada.....

entri hari ni bukan nak cerita pasal RTC Gopeng....
tapi nak luahkan hati jer....
sejak hari ahad aku dah mula binggung, otak serabut....
normal la kan..aku memang macam ni...
sebenarnya aku pening bila ada seseorang dengan ikhlas hati meluahkan perasaan dia...
bukan dia cakap SAYA SUKA AWAK....SAYA NAK COUPLE NGAN AWAK....tapi
dengan lafaz bismillahirahmanirahim....dia melamar aku...dia ajak aku kawen....
macam mana ni....pertama kali orang cakap macam tu kat aku....

xsangka lelaki yang ego nyer terlalu tinggi ucapkan macam tu kat aku...

"BISMILLAHIRAMANIRAHIM, NADIA HAKIMAH, KALAU SAYA NAK NIKAH NGAN AWAK BOLEH??? NANTI KITA JUMPA MAK N SAYA MINTAK IZIN!!!"

aku xkan lupa lafaz dia tu...
dia xmenjanjikan kemewahan untuk aku..cuma satu lafaz itu berserta dengan janji andai allah perkenankan untuk dia membawa aku bersama2 ke syurga dan membahagiakan kan kami...
adakah doa aku dah termakbul...
memiliki seorang suami yang mampu membimbing aku?????
usai, kata2 dia....aku just mampu tersenyum..tapi hati aku...agak nya mungkin akan pengsan...
muka merah...kepala jadi celaru..inilah agaknya perasaan bila org melontarkan kata2 ikhlas dan jujur secara serious kepada kita....
kalau aku terima:

1.   pasti paling cepat awal tahun depan aku kawen...
2.   kawen muda la aku...
3.   kena bersedia melakukan tanggungjawab sebagai isteri sekaligus menantu....
4.   kena lebih matang...
5.   kena pandai bahagikan masa belajar ngan rumahtangga....

pada usia yang baru 22 tahun ni aku xmampu nak tanggung semua ni mungkin....
mungkin jugak aku mampu tempuhi....
sekarang aku mintak dia bagi aku masa untuk aku memikir...
keliru la macam ni...orang yang kita harapkan x cakap pape pun...
kenapa hadir orang lain yang serious tentang semua ni....
aku takut nak buat istikharah.....
mana keberanian aku sekarang ni....ketakutan aku buat orang tertunggu-tunggu....
aku xnak permainkan perasaan sape2....aku xnak kecewa kan sapa2....

" ya allah, andai dia benar2 untuk aku...kau dekatkan lah hati ku dengan hatinya....
andai sebaliknya sedarkan lah hati kami masing-masing....kau percepatkan lah jodoh kami.. "

ni lah padah yang aku dapat bila sengaja bermain dengan kata2 XSABAR NAK KAWEN....
sekarang bila jalan tu dah ada, aku pulak xtahu arah ke mana....
sweet kah cerita aku ni?? bagi aku inin semua beban aku....beban yang sangat2 menyakitkan jantung dan hati aku....

samapi sekarang aku xtau keputusan aku...aku x bersedia nak cakap pape...semoga allah bantu hambanya yang naif daN lemah ini....

2 comments:

Siti said...

Belajar jelah sampai abis dulu..
buat satu2..awk pun x penat..

Yatie Ahmad said...

ye kakti setuju dengan ilah tu, fokus pada 1 perkara jangan silap percaturan dalam membuat keputusan dalam menentukan hala tuju hidup. Klau tersalah langkah nanti menyesal x sudah.

kene fikir +ve + -ve kalu nak kawin awal. Tepuk dada tanya hati...

ps : awak masih muda kalu boleh habiskan study dulu k