Monday, September 19, 2011

sebelum & selepas raya...

rasa nya agak lama x menconteng kata-kata indah..kata kata kehibaan dan kata2 kurang enak di dengar dekat blog aku nie...bukan xde idea...tapi xde masa....mana tidak nya....
sebulan berpuasa bagai kan kurang rehat aku di buat nya....coz pas raya aku kene [pindah opis...
bertungkus lumus semua orang kemas2...packing2 barang nak pindah opis baru..huhuhu..
caye x??caye la...aku ada bukti k....
ni bukti nyer....





setelah berhempas pulas...tiba lah balik kampong..sape2 yang xsiap mengemas balik kampong nak
beraya terasa bagai nak stress sebab pas raya nk pindah ke banggunan baru..huhuhu...
penat memang penat..tapi dah ramai2 wat keje ok la.....
pastu pe lagi..balik kampong...owh2...balik kampong hati riang....
nasib baik jalan x jem...kalo jem nangis jugak nak balik kampong....
nape la ramai sangat orang utara ni keje kat selatan tah..huhuhu....
hari ahad lak aku g iftar...atau pun...berbuka pose ngan kawan2...
sonok sangat sebab dah lama x jumpa kawan2 sekolah....ok ni pun ade bukti k...





sangat seronok dan hepi nyer jumpe kawan2....
tengok perubahan sikap n fizikal mereka....aku pun same..dulu kurus je..sekarang dah tembam...
nak kurus balik macam dulu..huhuhuhu...tolong..tolong....
selesai makan2 balik lah kerumah..esok nyer bertungkus lumus aku tolong mak...
mak nak masak ni..mak nak masak tu..sakit bahu ku...huhuhu...
pastu pagi2 raya abih sakit badan....after that....sesi gambar bergambar..hehehe....
xsah tangkap gambar..tapi sikit jela...bukti nyer...







raya punya raya...berat yang turun berkilo-kilo naik 1 anak tangga..berat naik lagi..adeh...huhuhu...
raya kedua berat dah naik..sedih nyer...
sekarang xtau berat dah bape...hope turun la..hehehe....
pastu balik raya sibuk kembali kemas mengemas...penat nyer...
pas seminggi bekerja jatuh sakit lak hamba allah nie....huhuhu.....
doktor kasi ubat yang banyak...dalam sehari dekat sepuluh biji ubat kena telan...
sampai badan, bilik,baju kena bau ubat...huhuhu...

tapi bersyukur kat allah...
sakit x teruk...allah xmengguji aku dengan teruk....syukur alhamdulillah....
nikmat tuhan...tapi orang kata bila kita sakit..maka terhapus dosa2 kecil kita...
jika benar..syukur alhamdulillah.....
pastu seminggu la berkerja dalam keadaan opis yg tunggang langgang...
faks xbole guna..mati akal..mati kutu..tension pun ada sebab surat xleh nak faks....
pastu 19 september kementerian wat jamuan raya lak....
makan2 dan terus makan...tapi aku xmakan sangat...sebab aku baru pas baik dari sakit..
jadi selera pun kurang...tapi dapat jumpa kawan2 agensi..kawan2 kementerian...
ok la tue kan..hehehe








ini je gambar yg ade kat kamera aku.....kalo ikut kan banyak lagi...tapi xtau kat kamera sape....
selamat hari raya semua....maaf andai ada yang terluka....tanpa semua sahabat2 di atas serta keluarga hari2 ku pasti xkan segembira sekarang...tq semua...

2 comments:

syue sms said...

hahaha jeles der...=p

YaYa said...

jgn la der....
xde jelez2 nyer...rezeki ko yunk akan dtg....