Tuesday, January 29, 2013

2013...

29 Januari 2013....
2013.....maksudnyer tahun ni aku dah 23 tahun....satu lagi anak tangga....
semakin hari usia semakin meningkat, itu adalah hukum alam....
hurm....bila bercerita tentang tahun baru...umur baru ramai yang pasti nya azam baru....
bagi aku azam saja x berguna jika kita kita tidak melaksanakan....atau pun melaksanakan hanya
separuh jalan....bila di tanya tentang zam aku....aku sendiri x dapat jawab apa sebenar nya azam aku sekarang ni...
tapi aku perlukan dan mahukan satu perubahan.....
aku xnak ada di takuk yang sama sehingga usia aku menjangkau hingga bertangga-tangga....
antara azam perubahan yang aku berharap dapat aku laksanakan adalah : -

   1.     solat pada masanya....jauh kan diri solat pada akhir waktu (penuh harapan)
   2.     Rajin dan sentiasa rajin siapkan homework serta segala bagai assignment....
           bukan dah nak last date baru nak bua...t
   3.     nak menabung.....walaupun hanya RM10 sebulan.....kurangkan shopping......
   4.     berfikir tentang kahwin.....huuyyyoooo...nampak macam xsabar...tapi hakikatnya kena lebih
           serious tentang soal ini...supaya tidak mengecewakan orang yang sentiasa berharap dan
           menunggu..
   5.     sentiasa mengembirakan orang yang tersayang..semestinya ibu ku sayang.....
           xnak mak susah hati lagi
          dengan memikirkan masalah aku...kalau ada lah kan.....
   6.    sentiasa mementingkan penampilan.....  (yang ni x berapa penting sangat...tapi boleh lah)
   7.     nak rumah sebijik....walaupun hanya sewa.......

rasa nyer belum terlambat untuk aku buat semua tu kan.....hurm...agak2 aku boleh buat ke semua ni??agak-agak aku boleh berterusan ke semua ni....semoga semua nyer tercapai...amiin....

doakan untuk saya..........

3 comments:

Anonymous said...

semoga berjaya.........

anuarkhairystickers said...

solat.. Bila kita ingat Allah, DIA ingat pada kita..hakikatnya.. semua itu dariNYA, dan kita rasa bersyukur sbb di pilih olehNYA utk mengingatiNYA ...jadi, lihatlah pada solat kita..bagaimana kan? senyum selalu!

YaYa said...

lambat reply....
dah lama x jengguk blog...

thanx u'll dgn ucapan n nasihat...