Sunday, December 12, 2010

ALLAH.....& kekuasaan nya.....

Hai kawan-kawan...
hari ni YAYA nk jugak update blog nie....huhuhu...
sedih xde masa untuk blog...
hehehehehee....
ok,YAYA nak berkongsi bersama tentang satu kejadian nie...
baru je beberapa minit yg lepas YAYA tengok liputan kat TV3...
ala BULETIN UTAMA tue...
salah 1 yg amat YAYA terpikir adalah kejadian di israel...
ISRAEL???ya ISRAEL....
kita semua sedia maklum ISRAEL dah menyerang kapal kemanusiaan untuk palestin...
pe nama kapal tu ek??? mavi marmara kot 
(sori YAYA xingat la kawan2...)
back to the story...
sekarang ni israel telah dilanda ribut dan taufan...
di mana 1 daerah yg diberi nama daerah yahudi terkena bencana tersebut....
maka menyebab kan bekalan elektrik terputus...
jalan ditutup...
menurut rakyat disana,ini adalah pertama kali bencana tersebut terjadi.....
so bagi kita umat islam patut gembira kah??? or bersedih dgn kejadian tersebut???
bagi YAYA ini adalah 1 kebesaran ALLAH di mana ALLAH ingin memberi sedikit dugaan kepada mereka...
cuma persoalan nya adakah mereka sedar atau tidak...
hehehehhehehe....
sure diorang x sedar nyer....
pape pun kita harus lah percaya kewujudan dan kebesaran ALLAH itu...
jgn mendustai kewujudan nya....
berdoalah dan memohon agar ALLAH tempat kan kita pada golongan yang diredhai ALLAH....
Insyaallah.....

No comments: