Wednesday, June 18, 2014

PERKAHWINAN

Lama jugak benda ni dah berlaku....
Dah banyak perkara berlaku....ada yang gembira...ada yang duka....
Tapi setiap yang berlaku merupakan satu pengalaman erti hidup....

Tanggal 24 Januari 2014
Tarikh ini merupakan hari dimana tamatnya zaman bujang aku....perkenalan yang singkat diantara aku dan mr.N telah membawa kami ke jinjang pelamin...tarikh tersebut bermula lah peralihan tanggungjawab dari seorang ibubapa kepada sang suami.....
Amanah yang diberikan oleh allah..,.
Insyaallah....

Selepas akad nikah

25 Januari 2014
Tarikh ni merupakan hari persandingan aku....ramai kawan-kawan yang datang...dah rasa cam reunion lak... Majlis yang sederhana....tapi penuh dengan kegembiraan....
Outdoor masa hari kejadian...

26 Januari 2014
Keesokan hari nyer xde pape aktiviti melainkan g tangkap gambar....sepatutnya gambar ni diambil untuk post-wedding....
Memandangkan masa xde....lagi pun sem baru dah nk buka...so kitorang selesaikan semua sesi bergambar di side sebelah aku....
Antara gambar masa outdoor....

31 Januari 2014
Tarikh ni merupakan kenduri di sebelah lelaki.....so xbanyak sangat aktiviti sebab majlis tu berlangsung sebelah malam....
Majlis bermula pukul 6:00 ptg hingga 11:00 malam....tapi kitorang sang mempelai ni sampai dewan kul 9:00 malam....

1 Februari 2014
Setelah selesai majlis malam tersebut dekat kepong....kira-kira pukul 3 pagi jugak la sampai kat umah kami di kajang....dengan baju pengantin yer sampai rumah....kitorang terpaksa balik jugak di kajang dan x balik ke rumah mentua di selayang...sebab siang hari mentua aku buat tahlil untuk masuk rumah baru....untuk makluman rumah yang kitorang duduk sekarang ni baru je duduk walaupun dah siap awal tahun lepas....
mr.N pun x duduk masa dia bujang....
Walau bagaimanapun, gambar xde sebab xsempat nak snap.... 1st time jadi tuan rumah...

Sedikit gambar untuk di kongsi bersama....ni gambar studio kitorang....




So, setakat ini jer entry kali ni...x banysk nak tulis...just nak share gambar...setiap situasi 1 gambar.....



3 comments:

Yatie Ahmad said...
This comment has been removed by the author.
Yatie Ahmad said...

Tahniah!

selamat melayari kehidupan berumahtangga ye Puan Nadia Hakimah chewahh....

kena bertolak ansur, saling memahami tau...gaduh² manja tu biasalah dalam berumahtangga ni kan...

bak kata lagu Tan Sri P. Ramlee & Saloma

♪♫Sedangkan lidah lagi tergigit
Apa pula suami isteri

Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi

Apa guna kita bertengkar
Suami isteri harus bersabar

Kasih sayang rukun dan damai
Hidup seperti dalam mahligai
Maaf hamba wahai dinda

Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi

Suami isteri mesti berpakat
Rumah tangga mendapat berkat

Apa guna selisih faham
Kalau kini aman tenteram
Pohon ampun wahai kanda

Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi♪♫

Siti said...


blh rasa bezanya seblm dan selepas kawen? hehehe~

berbahagialah mengikut cara sendiri..

awk bahagia, kami semua senang hati..