Monday, December 3, 2012

saya xboleh lupakan awak | saya maafkan awak



 hari sabtu pagi2 aku bukak FB, Bila dah online..status yang pertama aku baca adalah....



"Tomorow 5 month with mylove...xde gaduh,xde mrh2,xde stress..everything it's ok...

Alhamdulilah... — with x x x x x "


kadang kala aku rasa nak buat xde pape yang berlaku...tapi aku xleh melupakan apa yang dah terjadi...
hurm, let i tell u....masa baru kenal dengan die aku dah ada konflik dah....
sorang perempuan add aku kat FB dan macam2katakat aku
aku dengan rasa bersalah cuba betul kan 
keadaan.takut kalau2 aku berkawan dengan BF orang...
tapi aku masih waras sebab xla suka gaduh2..marah2....aku cuba berlagak matang sebab aku bukan perempuan 
yang terlalu taksub kepada cintacintunsebelum kawen ni...

berbulan aku berkawan dengan dia...
aku masih boleh dan masih mencuba untuk kenal dia...
atas permintaan dia agar aku kenal dia
baru boleh ke tahap lagi advance
wujud jugak pompuan yang datang kat FB aku then tanyaaku macam2...
tuduh aku amik BF die....

selepas dua kali kejadian berlaku
aku mula rasa tawar hati untuk teruskan usaha untuk terus mengenalinya...
jujur aku katakan aku memang dah kenal 1/2 dari family dia
then aku dah pernah jejak kaki ke rumah dia berjuma ibu dia...
tapi janji dia kat aku untuk jumpa mak aku tetap xdi tunaikan...
aku masih bersabar..tapi dalam masih bersabar aku tetap rasa tawar hati....

tapi bila dia tinggal kan aku secara xtau status sebenarnya aku memang kecewa
tambahan pula rupanya allah telah tunjuk 1 kebenaran kepada aku...
dia dah jumpa perempuan lain.....apa yang aku perlu buat??
marah perempuan tu???marah lelaki tu??aku kecewa dengan sikap lelaki yang xleh tunai kan janji dia...
tapi aku lebih kecewa bila aku tanya :

" xxx,dah ada perempuan lain yang boleh buat xxx bahagia?? kalo dah ada bagitau supaya saya x berharap..."

tapi jawapan nyer hambar.....dia x balas pape pun...dia suka lari dari menjawab soalan aku...
adakah 2 oranginsan yang bernama perempuan yang mesej aku di FB telah melalui semua yang aku 
rasa sampai mereka terpaksa mencari kebenaran sendiri untuk supaya mereka xtertipu dengan lelaki itu??
kesian mereka jika benda tu betullll.....

apa motif aku tulis dalam blog ni??
motif nyer aku harap kalo dia baca blog ni berharap dia berubah...jika dia betul2 nak seseorang jangan mainkan perasaan orang...

kepentingan untuk aku??
aku rasa lega bila luahkan apa yang aku rasa dalam blog ni..sebab aku tau blog ni jarang ada yang datang melawat....

untuk 2 orang kakak yang sngt mencintai dia....
bersabarlah..dia bukan milik kita..dia wajar dapat kebahagiaan...jangan marah2...insyallah 1 hari nanti allah akan balas atau allah akan sedarkan diri dia...

kepada perempuan yang tengah happy bersama si dia....
bersabar lah jika suatu hari nanti anda akan di tinggal kan oleh dia apabila dia jumpa perempuan lain...dia selalu akan keliru dengan diri serta keputusan diri dia...jangan la plak post kat FB awak di tinggal kan oleh dia yer...mcm awak bagitau kawan2 FB  awak yang sekarang awak tengah bahagia dengan dia....
bersedia lah fizikal untuk anda bersabar dan tingkat kan mental anda...dikuatiri anda akan bersedih nanti..awak baru kenal dia 5 bulan..memang xde rasa sedih sikit pun...saya dah kenal dia lama...5 bulan ok lagi..tunggula setahun nanti..kalo kecewa jangan sedih2 yer..ingat allah....

untuk si dia...
terima kasih sebab dah layan saya...terima kasih awak kenal kan saya dengan family awak....awak bawa saya kenal dengan emak awak....saya kenal kakak2 awak dengan rapat...awak buat anak buah awak rapat dengan saya...
awak dah buat semua family awak senang dengan saya...tapi awak sendiri xnak jadikan saya sebahagian dari hidup awak.cara terbaik adalah awak jauh kan diri dari saya.....saya dah penat berpura-pura macam xde pape yang terjadi tapi dasar nyer saya kecewa dan terpaksa anggap awak kawan saya coz kita dah kenal lama....
saya mintak maaf.....
cerita ini memang berkaitan dengan yang hidup..tapi ini saja cara saya membuang rasa prasangka buruk terhadap orang...start hari ni saya istiharkan saya xnak berdendam dengan awak..dan awak cuma sahabat saya yang xde pendirian yang tetap..

maaf andai ada yang terluka..tapi ini kebenarannya....

8 comments:

Jilah said...

sudah ku katakan, jangan kau kenang jantan seperti itu... huhuhu... blajo jer dulu... insyaallah, jodoh tak kemana... semuanya dah tersurat...

YaYa said...

sudah ku terangkan....
xnak ingat xnak pikir...tapi kalo pejam mata jer bermimpi si dia cane kakak???? dari x ingat langsung terus jadi teringat balik..huhuhu

Jilah said...

klu masih ternampak dia tu maknanya masih pk kan dia...

akak dulu pn bercinta ngan abg, tapi bila ada org lagi hensem proposed, hati akak goyah... masa tu akak citer semua kat abg... akak cakap kt abg akak dah suka kt org lain (akak ngan abg mmg suka cakap direct jer)... abg trus down... huhuhu...

tapi bila dah jodoh tak kemana... walaupon abg tau hati akak ngan org lain, dia ttp cari jln tarik balik ati akak ke dia...

macam novel lak rasa... bila akak pk balik, masa tu akak suka kt org tu semata2 kerana rupa paras... huhuhu... klu ikut org lain pon dia kata org tu lagi hensem dan ada keje tetap...

tapi tu la... jodoh dah ditetapkan... akhirnya hatiku terpaut kembali ngan abg... alhamdulillah dah nk msk 2 org anak... hehehe...

so, kesimpulannyer... jgn dipikirkan sangat ar perkara mcm ni...

Anonymous said...

Nad bnyakan bersabar. Apa yg terjadi ni ada hikmahnya. Hanya ALLAH lebih Maha Mengetahui apa yg terbaik tuk Nad. Mungkin suatu masa nanti Nad akan ditemukan putera impian Nad yang jauh lebih baik dari dia. Paling penting Nad banyakan doa kepada ALLAH dan sibukkan diri tuk menggapai cita2 Nad. InsyaALLAH ingatan tentang dia akan hanyut ditelan masa sedikit demi sedikit.

YaYa said...

thanx semua....
terima kasih atas semua semangat....

Aisyi al-Hakim said...

hmm..sabar cik yaya..setiap benda yg terjdi comfirm ada hikmah d sebaliknya..Allah dh booking siap2 dh lelaki yg sesuai nk didik cik yaya ni..yg penting kita redha & sabar dgn ktentuan nih..lgipon benda2 nih smua dah qada' & qadar allah,bukan bleh pinda macam perlembagaan negara..apa2 pon..kuatkan iman..Allah sentiasa mendengar doa2 insan yg terinaya seperti anda!hehe

Anonymous said...

kacak sgt ke mamat 2??kalau kacak blh la nk rebut2...mesti muka mcm pecah rumah..opppssss...ikut kan yg tertulis cmfirm2 perangai dh x baik...pilih la org yg betul2 baik ye..jgn la pilih org yg buat x serius...dr org tersesat di blog.....

anuarkhairystickers said...

..kembali semula pada diri kita, lihatlah siapa kita..bagaimana kita..kadang kita terlupa, siapa kita yg hanya berharap kepada sesuatu yg sempurna..walhal kita? senyum selalu..