Friday, September 30, 2011

Apabila Isteri Menangis...



Jika isteri menangis dihadapanmu….

“hargai lah ia sblm terlewat…”
Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.
 

Wahai suami2,
jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam
Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.
Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?
Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”

Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..
SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .
PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..
Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..
Dia TERHARU & Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI...
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…

Tuesday, September 27, 2011

wordless Tuesday - sweet

wahai kamu...


wahai hamba allah...
aku xpernah sakit kan hati ko..aku xpenah ganggu hidup ko...
tapi kenapa ko x leyh tgk aku bahagia sikit....
aku baru nak mula kan hidup baru,,,,
aku baru nak kembali kepada allah..tapi kenapa begini kesudahannya...
allah jadikan kita dengan aib kita sendiri...
kita harus simpan aib kita sebaik mungkin..
kenapa masih kita nak war-war kan aib orang lain....
jangan terlalu taksub dengan duniawi...
aku xkisah apa pun kau nak buat...
tapi aku mohon dengan rasa rendah hati wahai hamba allah...
jangan aib kan orang yang aku sayang....
jangan hilangkan kepercayaan tu kat orang yang aku sayang....
andai kau perlu kan apa2 untuk diri kau...
jangan sampai kau jatuh kan maruah orang yang aku sayang...
aku bermohon pada mu wahai hamba alllah...
aku sanggup lupa kan dia asalkan kau simpan aib dia.....
tolong jaga aib die....
aku merayu sangat2...
ya allah kau lembut kan hati hambamu itu....
aminnn....

Tuesday, September 20, 2011

Jika SENDIRI jangan merasa sepi. Ada Allah yang MENGAWASI
Jika SEDIH jangan pendam dalam hati. Ada Allah tempat BERBAGI
Jika MARAH, jaga fikiran & hati. Ada Allah tempat MENENANGKAN DIRI
Jika SUSAH jangan merasa pilu. Ada Allah tempat MENGADU
Jika GAGAL jangan berputus asa. Ada Allah tempat MEMINTA
Jika BAHAGIA jangan menjadi lupa. Ada Allah tempat MEMUJA
★❤★ INGAT ADA ALLAH DI SETIAP WAKTU KITA ★❤★

Monday, September 19, 2011

sebelum & selepas raya...

rasa nya agak lama x menconteng kata-kata indah..kata kata kehibaan dan kata2 kurang enak di dengar dekat blog aku nie...bukan xde idea...tapi xde masa....mana tidak nya....
sebulan berpuasa bagai kan kurang rehat aku di buat nya....coz pas raya aku kene [pindah opis...
bertungkus lumus semua orang kemas2...packing2 barang nak pindah opis baru..huhuhu..
caye x??caye la...aku ada bukti k....
ni bukti nyer....





setelah berhempas pulas...tiba lah balik kampong..sape2 yang xsiap mengemas balik kampong nak
beraya terasa bagai nak stress sebab pas raya nk pindah ke banggunan baru..huhuhu...
penat memang penat..tapi dah ramai2 wat keje ok la.....
pastu pe lagi..balik kampong...owh2...balik kampong hati riang....
nasib baik jalan x jem...kalo jem nangis jugak nak balik kampong....
nape la ramai sangat orang utara ni keje kat selatan tah..huhuhu....
hari ahad lak aku g iftar...atau pun...berbuka pose ngan kawan2...
sonok sangat sebab dah lama x jumpa kawan2 sekolah....ok ni pun ade bukti k...





sangat seronok dan hepi nyer jumpe kawan2....
tengok perubahan sikap n fizikal mereka....aku pun same..dulu kurus je..sekarang dah tembam...
nak kurus balik macam dulu..huhuhuhu...tolong..tolong....
selesai makan2 balik lah kerumah..esok nyer bertungkus lumus aku tolong mak...
mak nak masak ni..mak nak masak tu..sakit bahu ku...huhuhu...
pastu pagi2 raya abih sakit badan....after that....sesi gambar bergambar..hehehe....
xsah tangkap gambar..tapi sikit jela...bukti nyer...







raya punya raya...berat yang turun berkilo-kilo naik 1 anak tangga..berat naik lagi..adeh...huhuhu...
raya kedua berat dah naik..sedih nyer...
sekarang xtau berat dah bape...hope turun la..hehehe....
pastu balik raya sibuk kembali kemas mengemas...penat nyer...
pas seminggi bekerja jatuh sakit lak hamba allah nie....huhuhu.....
doktor kasi ubat yang banyak...dalam sehari dekat sepuluh biji ubat kena telan...
sampai badan, bilik,baju kena bau ubat...huhuhu...

tapi bersyukur kat allah...
sakit x teruk...allah xmengguji aku dengan teruk....syukur alhamdulillah....
nikmat tuhan...tapi orang kata bila kita sakit..maka terhapus dosa2 kecil kita...
jika benar..syukur alhamdulillah.....
pastu seminggu la berkerja dalam keadaan opis yg tunggang langgang...
faks xbole guna..mati akal..mati kutu..tension pun ada sebab surat xleh nak faks....
pastu 19 september kementerian wat jamuan raya lak....
makan2 dan terus makan...tapi aku xmakan sangat...sebab aku baru pas baik dari sakit..
jadi selera pun kurang...tapi dapat jumpa kawan2 agensi..kawan2 kementerian...
ok la tue kan..hehehe








ini je gambar yg ade kat kamera aku.....kalo ikut kan banyak lagi...tapi xtau kat kamera sape....
selamat hari raya semua....maaf andai ada yang terluka....tanpa semua sahabat2 di atas serta keluarga hari2 ku pasti xkan segembira sekarang...tq semua...