Sunday, July 31, 2011

Awas!!!! kakak2..adik2..makcik2...

Hal ini berlaku di KL baru2 ni.. Saya dapat tahu dari kakak ipar saya cara baru orang memperdaya perempuan untuk dirogol. Kawan dia sendiri yang telah menjadi mangsa. Kawan dia keluar ofis agak lewat iaitu agak2 dekat malam juga. Dia terserempak dengan seorang kanak2 menangis di tepi jalan. Kerana kesian, dia hampiri dan bertanya budak tu kenapa dia sorang2 petang2 begini. Budak tu kata yang dia dah sesat dan minta dihantar balik ke rumahnya. Budak tu kemudiannya menunjukkannya sekeping kertas yang tertulis alamat rumahnya. Perempuan ni kira berhati mulia, tanpa mengesyaki apa2 terus bawa budak tu ke alamat berkenaan. Setibanya di rumah itu, dia pun menekan loceng pintu.. Sejurus kemudian dia pengsan lantaran loceng berkenaan disambungkan dengan wayar berkuasa tinggi.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Hari berikutnya apabila dia tersedar, dia berada di sebuah rumah kosong di kawasan berbukit, dalam keadaan telanjang. Kondom ada di merata2 dengan air mani berhamburan. Tak kurang 20 kondom semuanya. Dia langsung tak mengenali penyerangnya. Begitulah jenayah akhir2 ini mensasarkan mangsanya. Jika terserempak dengan keadaan sebegini, jangan sesekali turuti kemahuan kanak2 itu, sebaliknya hantar je dia ke balai polis yang berdekatan.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> P/S: Hantarlah kepada rakan2 anda yang wanita supaya mereka berhati2 & hantar pada rakan2 anda yang lelaki supaya mereka boleh memperingatkan adik2, kakak2 & ibu mereka. Selamatkan mereka dari menjadi mangsa syaitan yang bertopengkan manusia. Jangan biar naluri keperihatinan mereka mendatangkan bahaya pada mereka sendiri...

-Copyright Reserved-

Thursday, July 21, 2011

semalam di floria 2011

hari nie jari menari² nak menulis...
dah lama x menulis dalam blog nie...
kerja di office bukan main lagi..tapi kadang² free jer..sj malas nak tulis...
hari ni nak citer jalan2 yer...baru² nie aku g jugak la pesta floria walaupun pada waktu malam..
pesta floria nie buka dari 10pg sampai la 10mlm...
kerana kekangan masa aku pun g la waktu malam..
dan aku rasa better g waktu malam pada waktu siang kot...
malam lebih cantik coz bnyak lampu2..bot2 berhias...lebih cantik dan membuat aku terpegun
adalah bunga api...firework bak kate org putih...
kebesaran allah yang telah menciptakan keindahan ni sangat mempesonakan hati aku nie...
tapi tula kan..kejap je yang sempat nak pergi....
walaupun kalau nak tengok bunga api leh nampak dari rumah jer....
tapi lagi best kot tengok kat sane...
aku ke sana saje suka2 walau pun sekuntum bunga pun aku xdapat kan...
nasib baik ada amin yang baik hati teman kan aku ke sana..kalo x memang aku xpi la...
tapi apakan daya...p pesta bunga xdapat bunga..dalam hati...ala amin gentle man la sikit..
beli la sekuntum bunga rose tu kat aku...tapi kata hati aku ni amin wat derk je....
sepanjang jalan orang pegang bunga rose....
alahai jelez nyer aku..nak jugak pegang bunga rose....
hehehehehe......
tapi itulah kehidupan..xpenah rasa cukup....
sepatut nya aku bersyukur coz dia nak jugak teman aku walaupun dia xminat...
beribu kali...berjuta alasan aku bagi untuk suruh dia teman aku....
kau la teman..kau lah sahabat hingga ke akhir zaman....kalo lebih baik suami lah....hahahaha....
senda pagi..jangan ambik hati...heheheh...
bunga nie memang wangi k.....saya suka

saya sangat suka tengok bunga ni di pamerkan..macam di awangan pulak...

hehehehe...walaupun jauh...pipi yang tembam tetap kelihatan

hiasan dari turki kot...lost memory.....

tutup pipi tembam...tutup...tutup.......

biase je gambar nie..tapi ok what....

wah gemuk nyer saya...mari kita berdiet yer kawan2....

made in thailand.....

pelamin...pelamin.....bunga hidup...suka dan wangi....

bila dah penat....ini lah rope nyer....owner kereta sama tinggi yer ngan kereta die..
dasar pendek...


Monday, July 18, 2011

esok...

esok nak update entry baru...
hari nie xsempat..
bukan malas..
tapi sedang bertungkus lumus nak sampai kan target 100...
akhir nya berjaya...esok k aku update....

Friday, July 15, 2011

sharing is caring....



“Kerja” dari kaca mata YM. Profesor Diraja Ungku Abdul Aziz :

“Rajin Berkerja, Rajin Bercakap” - Bagus

“Rajin Berkerja, Malas Bercakap” - Kena Buli

“Malas Berkerja, Rajin Bercakap” - Wayang Cina
“Malas Berkerja, Malas Bercakap” - Tak Guna

“Malas Berkerja, Suka Mengadu” - Lalat Hijau

“Malas Berkerja, Suka Ponteng” - Lebih Baik Berhenti

“Malas Berkerja, Suka Termenung” - Lebih Baik Mati




Thursday, July 14, 2011

en3 xde tajuk khusus.....

hari nie...hati masih dalam keadaan tidak menentu...
hati dah jadi gundah gulana...
xtau apa akan jadi nasib aku esok....
sesungguhnya hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna...
banyak yang kita kena lepaskan...
kadang² kita melangkah kita tersadung...
kadang² kita melangkah gagah sambil tersenyum....
dan pasti nya apabila kita sudah melangkah tersenyum megah,semua itu adalah pengorbanan
yang menentukan kesabaran dan air mata....
aku memohaon agar keputusan esok adalah yang terbaik dan mengembirakan aku...
bonda, anakanda memohon maaf andai keputusannya mengecewakan...
kita hanya mampu memohon allah yang menentukan...
berserah pada takdir tanpa usaha membuat kan kita jadi lemah...
agar allah beri kesempatan kepada ku agar menikmati rasa kegembiraan itu esok...
ingat lah selagi prinsip hidup berada di landasan yang betul....
anggap lah sesekali dugaan yang datang adalah untuk mematangkan dan mengajar
kita untuk bangun...
kelemahan adalah satu perkara yang harus dijauhi..
kuat kan semangat,kuat kan keyakinan...doa kepada allah..insyaallah...
^_^

hati berbicara lagi...
kali ini ikhlas tanpa segan silu...
wahai hati bersabarlah...
pasti ada kebahagian pada esok hari...
insyaallah..

Wednesday, July 13, 2011

LONGAN feveretku...yummy2...

 Hari nie tiba² rasa nak tulis pasal buah longan nie.....
sebab apa????sebab aku suka sangat buah nie....
kalo dok depan TV tu sambil makan buah longan nie pastu xsedar...
tengok² dah tinggal 2,3 bijik jer....
aku pun xtau nape dari kecik aku suka gila buah longan nie....
kalau boleh nak je aku makan tiap² hari...hehehehe....
kat sini aku nak share kat korang sedikit info pasal buah kegemaran aku nie...hehehe


Kandungan Buah Longan
Berikut kandungan-kandungan yang terdapat dalam buah longan
Food Value Per 100 g of Edible Portion


FreshDried
Calories61286
Moisture82.4 g17.6 g
Protein1.0 g4.9 g
Fat0.1 g0.4 g
Carbohydrates15.8 g74.0 g
Fiber0.4 g2.0 g
Ash0.7 g3.1 g
Calcium10 mg45 mg
Phosphorus42 mg196 mg
Iron1.2 mg5.4 mg
Thiamine
0.04 mg
Ascorbic Acid6 mg (possibly)28 mg
sumber : www.hort.purdue.edu.


KHASIAT LONGAN
Bahagian tanaman longan yang paling menonjol manfaatnya adalah bahagian buah. Namun begitu bahagian yang lain seperti akar, biji, daun dan pokoknya juga mempunyai manfaatnya tersendiri .
  • Akar dan daunnya mempunyai quertin dan quercitrin .  Akarnya boleh membersihkan saluran air kencing dan melancarkan peredaran darah . Daunnya pula boleh digunakan untuk ubat anti radang dan meredakan demam.
  • Bijinya walaupun keras tetapi mempunyai khasiat antaranya untuk menghilangkan rasa sakit . Bahagian biji juga mempunyai khasiat lain antaranya bermanfaat sebagai bahan pembuat syampu rambut kerana kandungan saponin yang dapat menghasilkan buih yang banyak.
  • Isi buah longan dikatakan boleh bertindak sebagai stomatik (agen yang merangsang aktiviti rembesan digaster dan digunakan sebagai tonik untuk meningkatkan selera makan ),  febrifuge(rawatan atau ubat yang mengurangkan atau mencegah demam ) dan vermifuj ( sebarang ubat atau agen kimia yang digunakan untuk singkirkan cacing dari usus). Air rebusan buah yang telah dikeringkan boleh digunakan sebagai tonik dari rawatan imsonia . Buah longan juga boleh meningkatkan stamina kerana mempunyai sukrosaproteinlemakglukosa, dan asid tartaric. Bagi ibu hamil yang lemah atau selepas bersalin dikatakan baik untuk mendapatkan kembali tenaga yang hilang. Namun perlulah meminta nasihat doktor terlebih dahulu. Manfaat lain apabila memakan buah longan secara teratur dapat mengurangi demam, menambah nafsu makan, mencegah anemia dan rambut beruban.

Sunday, July 3, 2011

oh...CIK NADDZZ & HER BABY SNOW WHITE...

Betapa hebat nya penangan dan dugaan aku hari jumaat baru2 nie…
Hari tue aku drive kereta….ya kereta…
Kereta yang dah hampir setahun menjadi milik aku…sedarlah kawan-kawan…
Walaupun aku dah pakai kereta tu dah setahun,tapi aku masih lagi
Takut nak bawak kete aku tu..dan untuk pengetahuan semua..aku sangat takut bawak kete bila dekat ngan trafik light n bukit….
Kereta manual macam tu la…huhuhu….
Hari tue, nk xnak aku terpaksa bawak jugak…
Ya allah malu semua ada…
3 kali mati enjin k…
Ditambah lak dengan kena hon..
pon...pon...pon....
awek nie kena hon weyh...malu siot...
Ramai orang kata kalau ada pelekat P orang hormat kita sikit…
Tapi kat sini sama jer….
lagi la menggabrakan aku....
xcukup dengan kena hon n mati enjin...
esok nyer (sabtu) aku drive lagi...
nasib aku baik mati enjin sekali jer...alhamdulillah....syukur sangat2....
hari nie pun aku drive..dan xmati enjin n perasaan takut semasa drive sikit sebanyak dah hilang..
aku nie kalo aku yakin je aku bawak kete...
kalo x ..idak ler teman nk bwk...
pape pun jangan putus asa 
dan yg paling penting
biar apa pun orang kata kat kita,kita just jadi diri sendiri yer....
for my baby snow white,
plizzz..plizzzz..plizzz....
tolong kasi kerjasama ngan tuan anda....
kalo ko bagi kerjasama pasni ko jadi milik aku yg mutlak...
susah senang kita bersama....
juz aku je yg ada kat tempat driver tue,....

Sup Sayur versi CIK NADDDZZZZZ...

Hai kawan-kawan semua yang tiba2 nak tngok blog aku nie.....
hari nie aku nak share masakan aku nie ha...
bukan nak kasi resepi pun...xlayak kot kasi resepi...
hehehehehe
masak pun aku nie xpandai...hehehehe
ini adalah sup sayur versi aku la kan....
aku cadang nak wat sup sayur mula2 ingat nak kasi kakak aku makan...
orang sakit kan kena makan sup..hehehehe...
tapi die xsempat makan coz die balik kampong...
tapi xpe gak aku bukan masak sedap sangat pun...so aku masak la jugak kan...
bagi memuaskan hati yang meluak-luak nak masak..
aku memang malas masak k...kalo dtg kerajinan tu memang nikmat la...
tapi bila time malas...hurmmmm...
jangan la paksa.....
aku masak ni cincai2 jer....
so hari tue makan sup sayur la aku sampai kembong perut..hehehheeeee....
pape pun thank la yer baca en3 cheq kali nie....
tq all 
&
♥ u.
sila kasi aku semangat lagi untuk rajin memasak.....

Friday, July 1, 2011

Hey "KAU"


en3 ini ditulis untuk manusia di beri nama "KAU"
.
.
.
.
.
kepada KAU...
kau tau x aku geram sangat2 kat kau...
boleh pulak kau tinggal aku macam tu tanpa bagi hint pape...
apa salahnyer kau kata bye ke...nnt sembang lain ke....ade keje sikit ke...
ni x kau wat derk je kat aku yer....
aku benggang la kat kau ni....
kalau x suka kat aku cakap jela....
ok dah memandangkan ko pun xbape nak layan aku...
jadi dari hari nie Aku xkan melangkah dulu mencari kau...
biar kau je cari aku....
aku ni bila orang xmau layan kau je ko baru kau cari aku....
tq very much.....
benggang nyer.....