Tuesday, September 28, 2010

HaNg OuT....

hari ahad baru2 ni.... (26 sept 2010)
keluar gi times square....
kuar ngan auni liyana....
xwat pape pun just jalan2 n tgk wayang.....
pade dok umah sorang2 baik keluar tgk tempat orang...hehehehe...
thanx a lot to auni & ameen...
auni coz die bawak aku jalan2 gi tyme square...
amin lak coz tlg antar n amik aku kat lrt sungai besi....





ok ini saje gambo yg ade....
xnak buh banyak2...
malu la aku ni tembam sangat....
so,diet......
kene diet sikit bagi xtembam sangat...hehehehe....

BOTAK SUDAHHH.....

sape botak???sape botak nie....
hehehehehe....
sape lagi kalo bukan si kecik aiman nie.....
botak dah "si aiman xkisah ni"hehehehehe.....
aku pun xtau mak nak botak kan dia ahad (26 sept 2010) baru2 ni....
tibe2,akak aku kol wat 3G tengok si e-man ni dah botak....
xhensem dah si aiman ni....
botak sudee....hehehe....
nnt dah tumbuh rambut encem la balik si kecik ni....hehehe....


muka seminggu sebelum bercukur....


muka lain sikit....tiap2 minggu muka die berubah...


muka dah botak..... "xencem la dik"


bila adik nak pakai baju yaya beli.....
:-(

Tuesday, September 21, 2010

MUHAMMAD AIMAN HAIKAL

entry ini di tulis bagi meraikan kedatangan ahli baru dalam family aku...
- MUHAMMAD AIMAN HAIKAL -
diharap dengan kedatangan aiman akan meriahkan lagi family kami...
ucapan tahniah juga ku ucapkan kpd kakak ku kerna selamat melahir kan baby seberat 3.3kg pada 12 september yg lalu....
xlupa juga pada
HAZIQ ZIKRI yg berusia 1 TAHUN 5 BULAN
kerna nama pilihan nyer menjadi pilihan mama aiman.

ok bacK to the story,camne nama aiman di beri......
actually,kakak aku xtau nk buh nama ape....
pastu,di suatu pagi yg lalu,anak sedara aku yg berusia setahun lebih dengan tibe2 jer panggil baby tersebut (aiman haikal) tu AIMAN....so my mother suh kakak aku buh nama aiman...
mana nak tau kot2 ada hikmah nama tu...hehehe
yang memeranjatkan aku mcm mn kiki leh tiba2 panggil baby tu AIMAN sedangkan semalaman die tido bangun2 je kejut baby tu dengan panggilan
"AIMANNNN..........."


P/S :muhammad haziq zikri (KIKI) memang suka kejut orang pagi2...so no wonder la tibe2 die bangun terus
kejut baby tu...aku pun selalu kiki kejut bangun pagi2..hehehe....







Monday, September 20, 2010

sakit kerna cinta....

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang
ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang
ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang
ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang
ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang
ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang
ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang
ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang
ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan
ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..